Co se týče situace parkování v aglomeraci Líšeň (Vlkova, Strnadova, Štefáčkova) nejsou na vině řidiči a majitelé automobilů, nýbrž zastupitelé městské části, kteří naprosto zaspali s řešením této situace. Pokud sem si všiml, tak „nešvar“ podélného parkování není z poslední doby... Ano, jízda kolem podélně parkujících aut vyžaduje určitou zručnost, avšak samo parkování na podél beru jako přirozenou reakci na brutální nedostatek parkovacích stání, nevyhovující dnešním podmínkám a příslušným směrnicím pro počet těchto stání pro daný typ lokality, hustotu a povahu osídlení v městské aglomeraci. Dovoluji si podotknout, že problém se stal více viditelným až v období letošní „normální“ zimy, kdy řidiči parkující na podél nebyli schopni díky uježděnému sněhu parkovat vozy, tak jak by chtěli, nýbrž jak jim dovolily aktuální podmínky. Jsem nucen připomenout, že nezanedbatelnou mírou se na tomto stavu podílela údržba komunikací v městské části. Po celé období, které trvalo bez pár dnů dva měsíce, nebyli silničáři schopni odklidit uježděný sníh a tak se vesele jezdilo , resp. klouzalo v ledových kolejích. V očekávání oblevy se najednou objeví v ulici značky informující o pracích údržby. Výsledkem byl dech beroucí výkon silničářů, kteří ne že by sníh odklidili (shrnuli a odvezli), nýbrž jej přemístili o 2 metry dále do úhledně vypadající hradby, tak že znemožňoval parkování, i jak píšete, správně příčně parkujícím vozidlům. Bylo velkým štěstím, že nezačalo znovu mrznout, neboť auta příčně parkující by se na určitý čas stala nepoužitelnými. Výše popsaným však nehodlám obhajovat opravdu bezohledné řidiče, kteří parkují v rozporu s elementární logikou podélně na místech před boxy s kontejnery odpadu. Ti jsou pravou příčinou toho, proč je svoz odpadu znemožněn. Podélně parkující řidiči respektující fakt, že uličkou musí projet vůz pro svoz odpadu a nechávající dostatečný prostor pro tento manévr, by podle mě nemuseli být trestání za odpovědnost a špatnou práci těch, kteří situaci do tohoto stavu nechali zajít. Již dávno mohlo být (a to ve spolupráci s obyvateli) nalezeno optimální technické řešení tohoto stavu. Za naprostou zhovadilost považuji osazení balvanů podél chodníku. Ty fakticky slouží pouze ke kálení čtyřnohých miláčků a zdroj potenciální infekce pro naše malé děti. Toto není řešení stavu, ale zatrhnutí políčka úředníkem v kolonce “něco jsme udělali“.Osobně s pisatelem sice nesouhlasím s tím, že se podélné stání před příčným dá hájit logikou, ale plně souhlasím, že by jistým řešením bylo příčné stání (jen a pouze příčné stání!) na obou stranách ulice a též v ulici u školky (alespoň vlevo ve směru jízdy jednosměrnou ulicí).
Jedním z řešení by bylo provést parkovací stání napříč i na druhé straně (v pohledu od pošty vlevo). Jelikož prostor, který by byl úpravou dotčen, není primárně určen pro volnočasové aktivity (pro ty jsou určeny trakty z opačných stran bloků Strnadova), zmenšil by se tím akorát prostor pro kálení psů.
Stav, kdy se v pozdních nočních hodinách vracím z práce, jelikož vytvářím hodnoty, které dávají tomuto státu žít, zoufale hledám místo pro parkování a ráno jsem tímto státem ještě pokutován za jeho neschopnost, považuji za zrůdný. Je ještě druhá možnost, a to zaparkovat na odlehlém neosvětleném místě a nechat si vůz vykrást, tak jako se to již i mě stalo. Od policejního vyšetřovatele, jenž záležitost sepisoval, jsem byl chlácholen, abych nebyl smutný, že “to tu u pošty řeší často a nejsem sám“. Pravá ukázka patologie myšlení. Instalace kamer by přišla na zlomek škod způsobených majitelům vozů při nočních krádežích. Ale to bychom asi zase chtěli po službě, kterou si platíme opravdu moc.
V uličce u školky se mělo příčně parkovat již dávno. Pomalu však u našich zastupitelů přestávám ve zdravý rozum a logický úsudek věřit. Stejně tak považuji za nutné označit parkování na chodníku jako možné, pokud to okolnosti dovolí a označit též místa pro přechod z chodníku na chodník. Jen se bojím, že si na tom nějaká tuze chytrá hlava udělá domácí úkol a použije na to normy, které jsou v podmínkách našeho sídliště zcela mimo realitu (šířka chodníku, šířka komunikace, prostor na obsluhu vozidla, atd…, tak jako by návrh parkování vznikal na zelené louce) Jelikož mám zkušenosti s tím, co se z důvodů hygieny prostředí, bezpečnosti, zajištění obslužnosti může v různých dutých hlavách postižených normovým eurohujerstvím vylíhnout, mám opět obavy o výsledek.
Že chybí kamerový systém - Vinohrady ho úspěšně zvládly, proč ne Líšeň - je samozřejmně též pravda.