Zápis č. 5/2011 ze schůze Výboru samosprávy č. 109, Strnadova 1-11, konané dne 21.7.2001 (přesunut termín z původního: 23.6.2011)
Body projednané na výročních schůzích a k projednání na dalších výročních schůzích- Změna výše FDH (aktuálně k 1.9.2010: S1 17,40 Kč/m2, S3+5 20 Kč/m2, S7+9 10,- Kč/m2, S11 15,- Kč/m2).
- Na schůzích NS vzneseny jednotlivé reklamace k akci zateplení: pí. Viturková, byt 1/46, uchycení plechu u balkónových dveří (opraveno), p. Kadlec, byt 1/35, odlupuje se nátěr na konstrukci balkónového zábradlí (červená barva), p. Srnka, byt 1/44, odlupuje se nátěr na plechu zábradlí (šedá barva), S3/31 Vokáčová a S5/27 Hiklová (v obou případech odlupující se šedivý nátěr balkónu), p. Stolař, byt 7/21, loupe se červená barva z konstrukce balkónu, sl. Zemanová, S9/29, loupe se nátěr na plechu zábradlí, reklamováno přetrvávající znečištění parapetů oken po zateplení v bytech domu S11 p. Slámy (opraveno), pí. Pražákové (již nepožaduje opravu), p. Kummer, byt 11/14, odlupuje se nátěr na konstrukci balkónového zábradlí, pí. Viparinová, byt 11/41, chybné uchycení parapetu na balkóně (není opraveno). Nátěry opraveny (vyjma p. Srnky) na počátku července, okamžitě se začly objevovat hlášení o dalších požadavcích na reklamaci. Dle dokumentace je záruční lhůta 7 let, tedy nutno kompletovat a odesílat další požadavky (vždy zapsat: vchod/byt, jméno, kontaktní telefon a typ závady: nátěr rámu/nátěr plochy) pro další reklamace.
- K řešení problematiky výtahů: proběhlo výběrového řízení. Dle rozhodnutí schůzí NS 5911 a 5921 (vchody 1, 7, 9) stanovena komise ve složení členové VS z těchto vchodů a pí. Viturková (1/46), p. Útrata (9/11), p. Lanči (9/17) a p. Cikrle (9/18) pro dopracování tabulky s posouzením nabídek. Pracovní komise vybrala firmu Thyssen Krupp. Vchod 1 vybral na své ČSS a SSV firmu KONE (včetně realizace deváté, suterénní stanice, nutné doplnění LktU k dokumentaci), vchody 3+5 vybrali na ČSS a SSV firmu Konekta. Výběr pracovní komise potvrdila ČSS a SSV vchodů 7+9. Situace ve vchodě 11 bude řešena interně výběrem realizovaným neformální pracovní skupinou a LktU (Ve věci výběrového řízení na regeneraci výtahů byly podány informace o přípravách v ostatních vchodech SO109, a následně po dlouhé diskuzi přijat závěr, že zájemci o problematiku se sejdou k samostatné diskuzi 31. 5. 2011 v 19:00, z této diskuze se předpokládá vzejití návrhu na realizaci regenerace konkrétního firmou – předseda samosprávy pak předá panu Slámovi podpisovou listinu s tímto závěrem a realizace regenerace bude schválena formou „Listiny k tomu určené“, neboť plénum ČSS a SSV není dlouhodobě schopno k tomuto problému přijmout konkrétní usnesení o realizaci a výběru firmy.). Vzhledem k tomu, že firma Thyssen Krupp oznámila, že není sto dodržet nabízené, pracovní skupina rozhodla změnit dodavatele pro vchod 7 a 9 na firmu KONE. Využito bude to, co dojednává p. Zedníček za vchod 11, kde proběhla diskuze pracovní skupiny a projednávají se podrobnosti smlouvy (např. typ skla opláštění). Pro vchody 1, 3 a 5 stále platí, že probíhají administrativní kroky na SBD.
- Žádáme SBD o reklamaci opravy výtahu Strnadova 3 (fakturované XI/2010), závada se opakuje. Kontaktní osoba: p. Levíček, tel. 602 117 094, mail daliborlev@gmail.com – není znám žádný výsledek.
- Byly předloženy tři varianty řešení problematiky střechy: oprava střechy stávajícím způsobem, oprava střechy s instalací plošných fotovoltaických článků (varianta hydroizolační pěna a vodorovná fotovoltaická fólie), varianta provedení nástavby šikmé střechy. Materiály vyvěšeny k prostudování na webovou i pevnou nástěnku. P. Novotný připravil ještě jeden souhrnný text. Schůze projednaly, ale nikde nedošlo ke schválení kterékoliv varianty. Na ÚMČ zaslána žádost o stanovisko k situaci. Proti pochybnému rozhodnutí architekta města Brna by muselo být dáno (soudní?) odvolání, neboť rozhodnutí zasahuje do vlastnického práva majitelů nemovitosti, kdy úřad zjevně nařizuje vlastníkům úpravu nemovitosti nad jejich finanční možnosti a znemožňuje její údržbu s péčí řádného hospodáře. Schválena ve vchodech 3 a 5 na schůzi firma pro realizace výtahu i sedlové střechy. Probíhají administrativní kroky na SBD.
- Firma PODA má schválen (všude mimo S3+5) záměr vybudovat další páteřní síť se vstupem do jednotlivých domů, umístěním zařízení rozvodné skříně RACK a zavedením rozvodů do jednotlivých bytů kabelem UTP (na základě zájmu uživatelů bytů). Dle jednání s představitelem firmy PODA předpokládána realizace III-IV/11. Přislíbena schůzka s reprezentantem PODA.
- Dosud nedoručeny dva rezervní kryty odsávání, uložené na SBD!
- Na SBD probíhá dle informací od p. Tomsy jednání s ÚMČ ve věci zimní údržby. Bez nových informací.
- Obyvatelé S1 upozornili na nutnost znovu instalovat zarážku pro správnou funkci zášlapné brzdy (nutno sehnat zarážku výšky 1-3 cm) vchodových dveří a na rozbitý kryt chodbového osvětlení v 5. patře – odstranění těchto drobných závad provedl údržbář domu pan Bína.
- Ve věci návrhu na vznik samostatné samosprávy (nechť jsou přípravným výborem nové samosprávy právě zmínění kritici ze schůze: pí. Viturková, pí. Kadétová, p. Kučera a p. Srnka) nejsou žádné nové informace.
- Bylo ujednáno objednání kontejneru pro svoz objemného odpadu na termín 20. 5. 2011, p. Šebek dal na nástěnku příslušnou vývěsku, vyvezeny i vyřazené pračky z prostoru prádelny – zabezpečil p. Vlasák. Hotovo.
- Vchod Strnadova 7 požaduje dočasné vypnutí „elektronického vrátného“ z důvodu zvýšeného pohybu cizích lidí po domě. Výbor samosprávy se bude touto problematikou zabývat a bude jí řešit – chceme nejprve předejít / řešit doručování reklamních materiálů do zvláštní schránky / koše / drátěného zásobníku. Řeší p. Novotný a p. Lanči.
- Vchod Strnadova 7 vznesl požadavek na uzamykání kontejnerových stání z důvodu hromadění cizího odpadu u kontejnerů náležící vchodu S7. Realizace bude objednána u firmy MEZAB na konec srpna 2011.
- Vznesen požadavek naplánovat a zajistit velkoobjemový kontejner pro odvoz komunálního odpadu pro vchod 7+9, bude objednáno na 3.9.2011 ráno, odvoz kontejneru na 5.9.2011 ráno, kontejner bude přistaven před S9, brigádnický úklid společných prostor bude řídit p. Lanči.
- Vzhledem k vzneseným pochybnostem o délce záruky žádáme SBD o fotokopii (či PDF formu) Smlouvy o dílo – Výměna vstupních dveří S11+9+7 – záruka trvala, proto firma dodala „bez řečí“ nové kování, sporné/problematické je však ustanovení o rychlosti opravy, neb dlouhý limit je zcela nevhodný při řešení problémů se zámkem.
- Pan Sláma přednesl návrh na výměnu schránek (zakoupení schránek na fakturu a montáž „svépomocí“, formou DPP synem pana Slámy). Cenový rámec je 17 tis. Kč na nákup schránek, 6,5 tis. Kč za práci a drobný materiál. P. Novotný objednal, schránky připraveny, „ladíme“ štítky, realizace – montáž dohodnuta na 10.9.2011.
- VS projednal problematiku zatékání do sklepů při nárazovém dešti, provedení sondy zrušeno, bude nově vyspárován okapový chodník a doplněna betonová hrázka ke svedení vody z prostoru pod balkónem do kanalizačního žlabu (Strnadova 9), realizováno (viz faktura), řešíme další zatékání zjevně související s neodtékajícím kanálem.
Další podněty členů VSNS 5911 (p. Šebek)
- Opět diskuze na téma holubi, bude nutné řešit na schůzi NS, v jiné lokalitě pod Brnem probíhá odstřel; viz webová nástěnka; holubi se naučili chodit po okapu – situace shodná na Vlkově, Strnadově sudé i liché; po provedené kontrole na střeše a v podkroví budou provedena tato opatření: nový zámek na vikýř plechové střechy; oplechování odsávání 1/43 a zatmelení spár nad vikýřem – řeší se s firmou MEZAB;
- Posun odpadkového koše vlevo od vchodu u balkónu řešen s ÚMČ Brno Líšeň, slib dosud nerealizován;
NS 5912 (pí. Hiklová, p. Levíček)
- Stížnost na hlučnost dveří S3, p. Novotný objednal zámečnickou firmu, pokusila se o opravu a seřízení síly systému BRANO, nutno oslovit dodavatele firmu RI-okna (meziakce nebyla úspěná), úkol pro p. Levíčka;
- U vchodu 3 objednána kompletní výměna všech schodů, schody jsou ve výrobě (nejde o unifikovaný kus);
- Navržena a schválena jednorázová odměna pro uklízeče S3+5 ve výši 500Kč/vchod;
- Pí. Hiklová vyvěsí upozornění ve věcí odložených v chodbách;
NS 5921 (p. Novotný)
- Podána informace o jednání pí. Liškové;
- Stav a funkčnost opravené sušárny ohodnocen jako velmi dobrý;
NS 5922 (p. Sláma)
- Bez připomínek;
Příští schůze jednotlivých NS a VSByl stanoven termín příští schůze výboru samosprávy na 8. 9. 2011 v 19:00.