Příslušnou listinu toto umožňující - dokument z ÚMČ - s doprovodným dopisem jsem obdržel těsně před vánočními svátky loňského roku.
Listina zde: Pravda, s některými tvrzeními v doprovodném dopise si dovoluji nesouhlasit:
Doprovodný dopis:
...informujeme Vás tímto, že v souvislosti s novým Občanským zákoníkem, který vstoupí v platnost od 1. 1. 2014, vzniknou v průběhu roku 2014 na bytových domech Vaší samosprávy nové SVJ. Z toho důvodu Vám připomínáme, že jste dosud nereagovali na vyjádření ÚMČ Brno-Líšeň (viz příloha) na možnost vzniku SVJ na samostatných domech v případě splnění uvedených podmínek.
V příloze Vám zasíláme Listinu k tomu určenou a žádáme Vás o zajištění podpisů, aby SBD MÍR mohlo následně zajistit změnu prohlášení vlastníka a zápis na Katastru nemovitostí.Dovolujeme si požádat o vrácení podepsaných listin co nejdříve.
Závěrem Vás tímtou pozorňujeme, že pokud nebude provedena změna na katastru nemovitostí a vznikne na dvou sousedních domech SVJ, nebude možné do budoucna řešit rozdělení těchto dvou domů na samostatná SVJ.
P.S.: U domu Strnadova 7, 9 je zápis do katastru jako samostatný objekt podmíněn splněním podmínky ÚMČ Brno-Líšeň, a to realizacísedlové střechy včetně realizace protipožární zdi.
Léta nám na SBD tvrdili, že to nejde.
Uvedený dokument z ÚMČ je pro VS něčím naprosto nový, popíráme, že by nám byl doručen již na jaře 2012. Někde se stala chyba, budiž, ale "darmo brečet nad rozlitým mlékem", konejme teď, když víme.
Dokument ÚMČ nikde neuvádí dokončení sedlové střechy jako nutnou podmínku pro změnu v prohlášení vlastníka a oddělení jednotlivých vchodů.
Vše výše uvedené nepovažuji za podstatné a uvádím to jen pro pořádek a malými písmenky. Taky jsem se tím těch 40 dní, co o uvedené možnosti vím, nezabýval. Zabýval jsem se něčím mnohem podstatnějším, sbíráním souvisejících informací, abychom se měli na základě čeho se rozhodnout, zda s návrhem souhlasit či nikoliv.
Hledal jsem, jaká jsou "pro a proti" oddělení jednotlivých vchodů, a kupodivu našel jen samá "pro". Ta si teď dovoluji předložit:
- Jednotlivé vchody se oddělí účetně; přestaneme si vyčítat (a vím, že se to občas děje), že jeden vchod se chová hůře ke společnému majetku, častěji opravuje dveře, výtah apod. - a druhý na něj doplácí.
- Svolat schůzi (ČSS a SV - nyní, SVJ - v budoucnu) bude při 32 bytech snadnější než při 64.
-
Výbor samosprávy může fungovat stále jenom jeden tentýž, může spravovat všechny čtyři vchody, jen "papírování" bude trochu více...
I když by samozřejmě bylo lepší, kdybychom nebyli ve VS jen 3 členové, nýbrž 4 či 5 členů, stále chybí zástupce vchodu 3 a vchodu 7. Reprezentace SVJ daného vchodu nemusí být nutně tvořena obyvateli daného vchodu, ale alespoň jeden zástupce z každého vchodu by byl víc než vhodný.
Každopádně až u dveří zazvoní člen VS a bude žádat o podpis příslušné LktU (Listiny k tomu určené), nevidím důvod ji nepodepsat.
Žádné komentáře:
Okomentovat