Proč a komu

Pokud máte jakékoliv připomínky, náměty či upozornění na chyby, prosím, napište mi mail či využijte přímo možnost psát komentář na stránkách (lze psát dokonce i anonymně, což je výhoda pro ty z Vás, kdo se chtějí vyjádřit, ale zůstat beze jména - některým tato možnost snad pomůže se zapojit do diskuse, což by jinak třeba veřejně neudělali).
Mgr. Ing. Radek Novotný, předseda samosprávy, 777 083 126, coney@centrum.cz
Texty na těchto stránkách jsou určeny zejména obyvatelům našeho domu, stránky jsou "elektronickou nástěnkou",
neboť nástěnky ve vchodech domu jsou často terčem vandalů.
Obsah všech příspěvků je zasílán automaticky všem členům Výboru samosprávy.
Obsah vybraných příspěvků, které považuji za nejdůležitější (nikoliv však automaticky všech příspěvků),
přeposílám obyvatelům domu, kteří mi sdělil svou mailovou adresu.

neděle 7. listopadu 2010

Opět je teplo... III.

Dnes bylo v poledne venku stále ještě příjemných 13°C, v bytě, kde se vařil oběd, pere pračka, hřála domácí pekárna, je 21°C. Mně, mým dětem, i mé mamince se zdá stále teplo...
Někteří však nesouhlasí, a tak paní sousedka ze vchodu 1 (tvrdí, že ona má na teploměru 14°C) zavolala na dispečink, a teď, kdo chce, dá své ventily na maximum a bude se hřát.
A my ostatní si utáhneme ventily a budeme si moct tak akorát tiše žbrblat, protože za ty zmrzlé musíme 30% platit z ceny dodaného tepla taky, i když nám RTN (měřák na radiátoru) nenapočítá nic...

12 komentářů:

  1. No ale tak to ber, že když je někomu opravdu zima, tak těch pár korun přece přežijeme. Každej máme jiný potřeby. To by mohli i lidi v prvním patře nadávat, že živíme výtah, a špindírové, proč vůbec máme v domě teplou vodu... Prostě bydlíme tady spolu tak bychom si mohli vycházet vstříc, no ne?
    Dalibor Levíček

    OdpovědětVymazat
  2. Když je 2-3 domácnostem ve vchodě zima, mohou si přitopit elektrickým přímotopem a ne nutit desetinásobek domácností k odběru tepla. Právě proto jsme zateplili dům a vyměnili okna, abychom nemuseli nesmyslně topit, když je venku tak pěkně...

    OdpovědětVymazat
  3. S tím s Vámi nesouhlasím. Na co budu kupovat přímotopy, když mám doma centrální topení? A mimochodem pane Novotný, ne každý je tak bohatý a má doma tolik místa, aby mu mohla hřát domácí pekárna, mýt myčka, mezi tím v rychlovarné konvici ohřívat vodu na čajíček nebo kávičku, v mikrovlnce ohřívat jídlo a ještě v troubě péct buchtu na další den, abych měl teplo.
    Jsem v přízemí a mám 3 strany bytu na ráně, doma půlroční dítě, peru každý den, myčku pouštím každý večer a 2x denně si v rychlovarné konvici dělám kávu.
    Ale i tak v obývacím pokoji, v mém případě ložnici, jsem měl v chladných večerech takovou zimu, že žena musela jít přebalit dítě do koupelny, kde ten přímotop musela zapnout. Připadá vám to normální? Mě rozhodně ne.
    Pokud neustále se odkazujete na přímotopy, tak zařiďte, ať máme sníženou sazbu odběru elektřiny a mile rád demontuji centrální radiátory a budu si topit po svém.
    Do té doby beru Vaše poznámky jako nemístné a urážlivé, protože si myslíte, že si neustále vymýšlíme. Už jednou jsme společně na toto téma měli debatu, kterou jsem musel ukončit z důvodu Vašich naprosto dětinských argumentů. Máte v plánu nás tady dále urážet? Nebo proč toto neustále?

    Abych pravdu řekl, poslední dobou pane Novotný s Vašimi poznámkami nesouhlasím a budu se tvrdě a hlasitě ozývat. Doposud jsem mlčel.

    S úctou

    Petr Liška
    S11

    OdpovědětVymazat
  4. Pane Liško, Vy se samozřejmně můžete ozývat libovolně nahlas, ale v případě Vašeho bytu je odpověď jasná: teplo v bytě začlo být, když jsem vyměnil okna (30% úspora tepla), zateplení domu to sice ještě zlepšilo...
    Že se v domě odhlasovalo, že si má každý vyměnit okna sám a za své, nebylo mé rozhodnutí. Tečka. Až si vyměníte okna, budeme se o Vaší situaci bavit rovnoceně, do té doby nikoliv. Do té doby jste pro mne stěžovatel, který neudělal ve svém bytě, co bylo třeba, a chcete, aby se topilo v celém domě, ač to NENÍ NUTNÉ! (Tedy nebylo, v tomto okamžiku už začíná být reálně chladno...)

    OdpovědětVymazat
  5. Vážený pane Novotný,
    argument stylu, že si to odhlasovali všichni v domě je velice pěkný, ale naprosto nesmyslný a ba bych dokonce řekl dětinský. To, že jsem na schůzi být nemohl a hlasoval bych proti, by mi asi v tomto případě nějak nepomohlo a nemám na účtě zbytečných několik desítek tisíc, abych si mohl vyměnit okna. Mimochodem jestli budu mít plastová okna nebo ne nemám vliv na tom, že jednou za den vyvětrám a následně doma nemám dostatek spotřebičů, aby mi byt ze tří strany s nikým nesousedící vytopil, i kdybych okna neměl vůbec.
    Pokud mě ovšem neberete jako rovnocený hlas, vidím alespoň, jaký máte přístup i k ostatním, kteří nesplňují Vaše "kritéria", podle kterých se s někým budete bavit. A pevně doufám, že to nejste vy, kdo určuje, kdy je a kdy není "reálně chladno.". Pokud ano, rád bych toto věděl, abych příště věděl, na koho se obrátit v případě, že mi bude ve 3 hodiny ráno mrznout dcera. A věřím, že vy to nebudete v žádném případě.

    A jestli máte v plánu říct argument, který jste mi vmetl do obličeje, že jsem si měl obejít lidi v domě aby mi odsouhlasili, že se peníze na má okna vezmou z fondu a budu je do něj splácet, řeknu Vám, že byli proti.

    A poslední věcí. Můžu vědět, kde a kdo kdy rozhodl, že MUSÍ být v bytě plastová okna a že se podle nic upravují teploty a topná sezóna? Na které schůzi se to odhlasovalo, že je to povinnost? Pokud tomu tak není, jak můžete říct, že jsem neudělal ve svém bytě, co bylo třeba?!

    Ještě nějakou radu pro mě máte?

    OdpovědětVymazat
  6. Pane Liško,
    o hlasování u Vás v domě nic nevím, ale jestli můžu poradit, ta výměna oken je pro teplo v bytě fakt zásadní. Náš byt jsme koupili v létě a stará okna jsme vyměnili hned, protože si nedovedu představit, jak bychom s těmi rozklíženými rámy přežili první zimu. I se zavřenými okny to bylo, jako kdybychom od rána do večera větrali průvanem. Opravdu, tím doporučuju začít.
    Hezký den, Dalibor Levíček

    OdpovědětVymazat
  7. Pane Lvíček,
    velice rád bych to provedl, ale jak jsem již výše zmínil, má finanční situace mi tento zákrok nedovoluje. A proto mám mrznout?
    A věřím, že jste měli problém s průvanem při zavřených oknech, věřím, že nějakou propustnost mám taktéž, ale nejen okna zapřičinili, že mám v bytě zimu. Jak jsem napsal.
    A argument pana Novotného, že když nemám nová okna, mám mrznout, mi přijde více než urážlivý.

    OdpovědětVymazat
  8. Bohužel, pan Liška není soudný a odmítá brát na vědomí, že bydlí v panelovém domě, který má centrální vytápění, řízené regulační křivkou, jež je kdesi ve směrnici teplárny... Nic z toho já neovlivňuji...
    Dům si před lety (kolik je to let? pět? sedm? devět?) schválil postup výměny oken "každý za své až na to bude mít", po zateplení teplárna automaticky nastavila topnou křivku pro zateplený dům. Pokud se to nelíbí 2-3 domácnostem, mají prostě smůlu a nic s tím neudělají, o tom je demokracie. A pokud se to panu Liškovi nelíbí, může jít bydlet jinam. Pokud vím od sousedů, v bytě, kde se teď dovolává toho, že tam má čerstvě narozenou dceru, se ještě před rokem konaly mejdany a sousedé z okolí si stěžovali na hluk... Tekže tam byly zjevně jiné zájmy zač utratit peníze než právě nová okna...
    \\vím, že už jen opakuji jasná fakta, ale druhá strana je bohužel k jasné argumentaci hluchá...

    OdpovědětVymazat
  9. ačkoli prakticky nejsem zainteresován, musím říci, že argument mejdany mi přijde jako podpásovka a ještě k tomu zcestná (copak mejdany stojí desetitisíce jako okna? a copak lidé nemají právo se bavit různými způsoby?)

    OdpovědětVymazat
  10. Podpásovka to není - všechno souvisí se vším - buď někdo bydlí s vědomím, že má sousedy a chová se k nim ohleduplně, nebo nikoliv, jenže pak se nemůže divit, že mu sousedi řeknou, že na okna půjčit nelze...
    Prostě a jednoduše, pan Liška totiž vůbec nechápe, že bydlení v panelovém domě má úplně jiné souvislosti než bydlení v rodinném domku. Část nákladů neseme všichni společně dohromady... A hledáme cesty, jak ty společné náklady budou co nejnižší. Jenže on proti tomu brojí a domáhá se toho, aby se společné náklady zvýšily jen proto, že jemu táhne nevyměněnými okny do bytu...

    OdpovědětVymazat
  11. Máme za sebou část zimy, tak můžu hodnotit, jak je to v našem domě. Nechci nikoho kritizovat ani se zastávat. Ušetřené peníze se hodí, ale co pohodlí.. Večer se přestane topit, i když je pod nulou. I když pustím topení na plno, je studené nebo mírně vlažné. Zato ráno se začne topit někdy v 5 a když zapomenu topení naplno, tak mám, než vstanu v 7, tropy. Dokonce jsem tak daleko, že v noci 1 - 2 vstávám a sahám si na topení, jestli ho mám vypnout. Výsledek toho, že topení nezůstane topit tak, jak je nastavené a jak chci, je, že večer mrznu a ráno mám saunu.

    OdpovědětVymazat
  12. Anonym v předchozím komentáři buď lže nebo by se měl spojit se zástupcem daného domu a požádat jej, aby prověřil správnost nastavení topení.
    Topení se nevypíná večer (ale až po 22. hodině, tedy v noci, kdy normální lidé spí), když venku mrzne, nevypíná se vůbec.
    Byť i já občas vysedávám u počítače do půlnoci, nikdy jsem nezaznamenal (vzhledem k tepelné setrvačnosti), že by topení stihlo v době mezi 22-24hod vychladnout, to bych asi nad topením musel oteřít okno (nebo mít stará okna a muselo by mi jimi extrémně táhnout), aby topné médium tak rychle vychladnout.
    Když si večer nechám topení naplno, ještě po půlnoci je vždy teplé!
    A rozhodně nikdy se topení nevypíná, když venku MRZNE!

    OdpovědětVymazat

Prezident Klaus je svůj

Prezident Václav Klaus je opět prostě svůj, elegantně vyřešil problém úpravy zákona o solárních elektrárnách:
Dopis prezidenta republiky předsedkyni Poslanecké sněmovny k novele zákona o podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů
...rozhodl jsem se, že zákon, kterým se mění zákon č. 180/2005 Sb., o podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů energie (zákon o podpoře využívání obnovitelných zdrojů), ve znění pozdějších předpisů, přijatý Senátem dne 3. listopadu 2010 a doručený mi dne 4. listopadu 2010, ponechám bez svého podpisu, aniž bych jej však vrátil Poslanecké sněmovně k novému projednání. Tím umožním, aby zákon nabyl účinnosti, aniž bych s jeho zněním vyjádřil souhlas, který bych musel udělat s velkými rozpaky.
Už původní zákon o podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů jsem se rozhodl nepodepsat, protože jak jeho východiska, tak jeho konkrétní podobu považuji za systémově chybné a pro národní hospodářství, daňového poplatníka i spotřebitele energie vysloveně škodlivé...
...vyzývám vládu, aby se touto problematikou znovu zabývala a navrhla takové řešení, které namísto řetězení dalších regulací energetického trhu povede k návratu k tržním cenám, které jsou v zájmu občanů a podle mého přesvědčení i v zájmu zdravé budoucnosti české energetiky a životního prostředí.

Oblíbené příspěvky