pátek 7. května 2010

Igelitka ve výtahu S11

Dnes proběhla oprava výtahu na Strnadově 11. Někdo vhodil do výtahové šachty igelitovou tašku (či něco podobného, z těch zbytlů se to špatně poznává), ta se dostala do lanoví a do soustrojí (odborně se ten prvek jmenoval jinak, ale zapomněl jsem to, nejsem odborník na všechno) a došlo k zablokování výtahu. Po odstranění zbytků igelitu servisní firmou výtah opět funguje.
Jak bylo zkonstatováno, škoda, že se výtah nezastavil hned po té, co tam někdo tu igelitku hodil, musel by být vyproštěn, chvíli by si ve výtahu pobyl, a příště by nedělal takové hlouposti. Bohužel, ve výtahové šachtě je ledasjaký nepořádek, to by musela být "podivně velká spousta omylů" - kdyby snad někdo chtěl tímto způsobem vysvětlovat věci zapadené do šachty...
Nezbývá než dodat na závěr: všechno je to jen o lidech a o tom, jak se chovají...

Nabídka firmy PODA

Předkládám nabídku firmy PODA (v tištěné podobě ji firma bude distribuovat do schránek), jejíž aktivity budeme (mimo jiné) projednávat na ČSS a SSV.
Vážená paní, Vážený pane,
v případě Vašeho zájmu rádi připojíme dům, ve kterém bydlíte, na „Optickou metropolitní síť PODA“, kterou budeme v létě roku 2010 nově rozšiřovat do Vaší lokality. Také Vy budete mít možnost plně využívat všech výhod, které tato optická síť nabízí. Jaké služby Vám můžeme nabídnout?
Připojení k internetu – služba HomeFiber
• Naše připojení je nesdílené. Po celých 24 hodin tak máte stále zaručenou rychlost.
• Internet bez datového a časového omezení, neplatí tedy žádné omezení pro stahování dat.
• Internet provozujeme na veřejných IP adresách, za které nemusíte připlácet.
• Pokud bude ve Vašem domě tři a více zájemců o službu HomeFiber, nabízíme připojení za 0 Kč bez ohledu na to, který tarif si zvolíte. Instalační poplatek 0 Kč zaručíme i těm, kteří k nám přejdou od jiného poskytovatele. Stačí doložit stávající smlouvu.
Kabelová televize – služba IPTV
• Poskytujeme příjem televizního signálu v digitální kvalitě a za velice výhodnou cenu.
• Základní nabídka obsahuje 30 programů, se službou k internetu pouze za 40 Kč měsíčně.
• Nejste nuceni kupovat „balíčky“ s programy, o které nemáte zájem. Programy z rozšířené nabídky je možné objednat individuálně.
• Nové funkce „pauza“ a „přesun na začátek pořadu“ jsou v ceně TV balíčků.
• Nahrávejte přes Settopbox, několik pořadů souběžně (nepotřebujete další zařízení pro záznam).
Pevná telefonní linka
• Nabízíme „klasickou“ pevnou telefonní linku s voláním do pevných sítí ve špičce za 0,95 Kč, mimo špičku za 0,65 Kč. V rámci sítě PODA
pak voláte zdarma.
• Volání do mobilních sítí 4,05 Kč. Vč. DPH!
• Za měsíční paušál 50 Kč získáte hovorné 80 Kč.
Co dále nabízí společnost PODA a.s.?
• Automaticky získáte kvalitní technickou podporu pro řešení poruch a jiných závad.
• V brněnském regionu působíme od roku 2004, v současné době zde zajišťujeme služby
pro více než 1000 domácností.
• Za 13 let působení na trhu jsme nezdražili.
Na koho se můžete obrátit: Klienské centrum – tel: 538 728 400, popř. tel. 733 691 570, e-mail: novakova@poda.cz. Je také možné smluvit schůzku ve Vašem domě pro více zájemců.

čtvrtek 6. května 2010

Výtahy KONE

Dnešní podvečer, místo abych byl s rodinou, jsem strávil objížděním rekonstruovaných výtahů po Líšni. Byl jsem se podívat na Fajmance (vchod 11?) a na Holcově (vchod 14? - ta čísla si nejsu jistý, paměť už mi tak dobře neslouží). Průvodce mi dělal představitel firmy KONE, pan Slavík.
A proč jsem to absolvoval? Protože na programu schůzí (ČSS a SSV) máme mimo jiné i rekostrukci výtahů, a jedním z důležitých parametrů pro rekonstrukci je, zda současný stav obložení výtahové šachty nahradit neprůhledným materiálem (desky Fermacel - něco jako sádrokarton) nebo čirým (případně mléčným) sklem. Proč je ten parametr důležitý? Neboť situování výtahové šachty v našem domě způsobí, že neprůsvitný materiál téměř zatemní celou chodbu - i když, je-li deska natřena bíle, odráží do chdby zpět relaivněhodně světla. Ale stálo to zato vidět to na vlastní oči...
A že jsem měl průvodce odborníka, vím samozřejmně i ledacos o technických parametrech řešení nabízeného firmou KONE...
Kdo se chce přesvědčit na vlastní oči, vřele doporučuji... Naceněny pro jednání jsou samozřejmně obě varianty...

úterý 4. května 2010

Podivnosti na ulici Strnadova

Přátelé, v posledních dnech jsem si všiml několika podivností kolem našeho domu, které stojí za zamyšlení:
  1. První se týká letáků u schránek. Uklízeči je uklízí v pravidelných intervalech, tak abyste si měli čas, kdo má zájem, vzít aktuální letáky. Jenže například na Strnadově 9 je někdo odnáší dříve než za 3 dny, jak jsem se s uklízející paní Duchoňovou domlouval, ale nevím kdo a kam...
  2. ... tedy tak trochu tuším, kam letáky mizí. Někdo nám tu dělá naschvály. Všiml jsem si totiž, že všechny tři koše mezi domy Strnadova a Vlkova jsou plné - mimo jiné i letáků, pěkně sbalených do ruličky. Nevšimli jste si někdo, co nám to tu řádí za poťouchlého žertéra?
  3. Další dvě poznámky jsou k parkování. Někdo pravidelně volá na městskou policii a hlásí "zastavení" u domu, zejména když kdokoliv přijede s nákladem ke vchodu 9. S městskou policií jsem dohodl ("nepsaná dohoda"), že cíleně nebudou tento přestupek postihovat (jen auta, která zaparkují u domu na celou noc), jenže když jsou policisté zavoláni, když přijdou na odhlášení, musí věc řešit... Že by tentýž poťouchlec? Už i uvažuji o podání TRESTNÍHO OZNÁMENÍ NA NEZNÁMÉHO PACHATELE ZA ŠIKANU OBYVATEL DOMU...
  4. Zhruba polovina lidí parkujících u stacionáře EFFETA konečně pochopila příslušnou dopravní značku a parkuje jedním kolem na chodníku, jen bych rád tušil, jak to mám vysvětlit té druhé polovině... Kdo poradí?
Já vím, všechno je to jen o lidech...