Dnešní podvečer, místo abych byl s rodinou, jsem strávil objížděním rekonstruovaných výtahů po Líšni. Byl jsem se podívat na Fajmance (vchod 11?) a na Holcově (vchod 14? - ta čísla si nejsu jistý, paměť už mi tak dobře neslouží). Průvodce mi dělal představitel firmy KONE, pan Slavík.
A proč jsem to absolvoval? Protože na programu schůzí (ČSS a SSV) máme mimo jiné i rekostrukci výtahů, a jedním z důležitých parametrů pro rekonstrukci je, zda současný stav obložení výtahové šachty nahradit neprůhledným materiálem (desky Fermacel - něco jako sádrokarton) nebo čirým (případně mléčným) sklem. Proč je ten parametr důležitý? Neboť situování výtahové šachty v našem domě způsobí, že neprůsvitný materiál téměř zatemní celou chodbu - i když, je-li deska natřena bíle, odráží do chdby zpět relaivněhodně světla. Ale stálo to zato vidět to na vlastní oči...
A že jsem měl průvodce odborníka, vím samozřejmně i ledacos o technických parametrech řešení nabízeného firmou KONE...
Kdo se chce přesvědčit na vlastní oči, vřele doporučuji... Naceněny pro jednání jsou samozřejmně obě varianty...
Bohumil Brodský, J.Faimonové 14, 62800 Brno:
OdpovědětVymazatVýtah je nádherný, pracovníci KONE procovali perfektě a rychle - všechna čest.
Ale nad jedno věcí mi zůstává rozum stát: Stiskli jsme v přízemí tlačiko na přivolání výtahu. Když konečně přijel, byla v něm uklizečka s kýblem a smetákem. Jela ze 6-tého patra do 7-mého. A vůbec se netvářila nadšeně, že krásný výtah ji povozil místo jednoho patra celkem 11 pater.
Upřimně, mikroprocesor řídící optimalizaci směru výtanu je dnes směšně levná věc. Pokud však má výtah pouze elementární zásadu, že prostě jede jením směrem tak dlouho, pokud nevyřídí všechny požadavky na tomto směru, tak je to nemyslné, pokud nemáme venku dvě tlačítka -"chci nahoru" a "chci dolů". Optimalizce je horší než u starého výtahu. A to jsme o 30 let ve vývoji techniky dál. Že by firma KONE zaostala? Předpokládám, že je to na reklamaci.