pondělí 16. listopadu 2009

Postup při řešení oprav v bytě

Byl jsem dnes osloven s otázkou, na koho se má člověk obrátit, když je třeba zařídit drobnou opravu v bytě (konkrétně se jednalo o výměnu kusu sanitárního zařízení, řečeno kulantně; no a řečeno otevřeně, jednalo se o výměnu záchodu). Pokud si jednotlivec objednává a platí opravu sám, mohu jen doporučovat. A mé doporučení vypadá následovně:
1) Když potřebuji já řešit nějaký problém, na který sám nestačím, volám p. Romana Gengelu (tel. 604 570 541), je to můj známý, takový všeuměl, který si po večerech přivydělává drobnými "fuškami", umí opravit skoro vše kolem "zedničiny", "věci od vody" (ale třeba výměnu hlavního bytového ventilu sám dělat nebude), umí opravit poškozené kachličky, zámek dveří... Jistě se domluvíte, stačí zavolat. Má to jen jediný zádrhel, na "fušku" nedostanete záruční list ani fakturu!
2) Drobné opravy umí p. Miroslav Bína (tel. 739 150 513), který opravuje v domě ledacos ve společných prostorách (světlo v chodbách, vchodové dveře, čidla, samozavírače BRANO) a v bytech též drobné závady na topení (neb topení je považováno za společné zařízení domu, jehož životnost ovlivní uživatel domu jediným způsobem, pravidelnými nátěry). Pan Bína je náš "domovní údržbář" a poradí si téměř se vším. Za opravy ve společných částech domu je odměňován formou DPP, pokud bude u Vás v bytě opravovat něco, oč jej osobně požádáte, měli byste se s ním dohodnout i o odměně za tuto práci.
3) Na závažnější opravy je třeba pozvat firmu, můžete volit například z firem uvedených na webovkách SBD Mír. Pokud jde o opravu, která by měla být hrazena ze společných peněz, je nutno objednávku učinit (mimo havárie) přese mne. Pro zjednodušení si lze pamatovat, že ze společných peněz se hradí závady, jejichž vznik jednotlivý uživatel nemohl ovlivnit, tedy například těsnost topného tělesa (tu lze malinko ovlivnit pravidelnými nátěry), oprava svislé trubky ve stupačce, oprava světla v chodbě a u schránek, výtahové dveře... Naopak, sám si uživatel hradí výměnu vodovodních ventilů (neb nejčastější závadou je ventil zaseklý, s nímž léta nikdo nezahýbal, což je chyba uživatele bytu), výměna vodovodní baterie, oprava domovního telefonu v bytě...
Možná Vás napadnou další otázky, rád je zodpovím...

Žádné komentáře:

Okomentovat